top of page
Hiking Boots

Katki pohodi v okolici

Jezero Komarnik

Proti jezeru Komarnik se iz centra Lenarta odpravimo mimo cerkve in stare šole, ter s Ptujske ceste zavijemo desno navzdol po stopnicah proti športnemu centru Polena, ki ga obidemo po severni strani. Ob cesti Lenart -Maribor, potem, ko skozi podhod preidemo na drugo stran avtoceste, se povzpnemo do Agatinega spomenika v Črnem lesu. Od tod nas skozi gozd vodi več potk do obale jezera, kjer prehodimo celo učno pot.

Jezero in okolica je bogato z rastlinjem in nudi zatočišče mnogim živalskim vrstam. Če se povzpnemo na eno od opazovalnic, nam predvsem v jutranjem času ptice pripravijo prelep koncert. Ob hotelu Agata si lahko ogledamo ribnik in se sprehodimo skozi gost bukov gozd.

Če se vračamo ob južni strani jezera, se skozi gozd odpravimo proti vasici Lormanje, skozi katero se  preko avtoceste vrnemo v center Lenarta.

Za celotno rekreativno pot zadostujeta dve uri, če nas pritegne narava pa še kakšna urica več.

Zavrh

Proti Zavrhu se tokrat odpravimo po delu pomurske planinske poti, ki je nekoliko daljša, a zato bolj slikovita pot. Po Ptujski cesti  hodimo do prvega križišča, kjer zavijemo desno navzdol, prečimo potok Globovnica in nadaljujemo proti naselju Lormanje.

Pot čez gmajno je manj razpoznavna, zato se lahko odpravimo skozi vasico, kjer pred koncem zavijemo po asfaltni poti levo proti hribu, imenovanem Strma gora. Skozi sadovnjak in gozd se povzpnemo do vrha pobočja, odkoder se ozremo nazaj na Lenart, Šetarovo in dalje v pesniško dolino. Pot nadaljujemo po cesti proti Spodnji Voličini, v katero pridemo mimo pokopališča. V križišču poleg cerkve  se obrnemo  desno in takoj zatem levo, ter se mimo centra kraja povzpnemo do gradu Štralek. Vrnemo se nazaj v center, kjer se lahko okrepčamo. Pot nadaljujemo proti jugovzhodu z vzponom, dokler ne prečimo asfaltne ceste  in po shojeni poti skozi gozd dosežemo vrh grebena prav pod razglednim stolpom.  Z njega je lep razgled na Pohorje in Kozjak, na drugo stran pa celotne Slovenske gorice.

V Lenart se vrnemo po grebenu proti severovzhodu, in se skozi Gradenšak  spustimo v pesniško dolino, zavijemo desno in pred oljarno Fras prečkamo Pesnico. Nadaljujemo čez polje, skozi podhod pod avtocesto do jezera Radehova in naprej v Lenart.

Pot je primerna za poletni popoldanski izlet.

Sveta Trojica

Iz centra Lenarta se odpravimo po Kraigherjevi cesti proti severovzhodu, po dobrih sto metrih zavijemo v Kidričevo ulico proti tovarni Unior, za katero  prečimo potok Velka po starem jezu, ter nadaljujemo po njenem nasipu preko Črete, mimo domačije Kerec do povezovalne ceste Senarska-Lenart, ki vodi med polji, jo prečimo in že smo pod nasipom  na južni strani Trojiškega jezera.

Pot nadaljujemo do gostišča Žaba, potem pa po vzhodnem bregu jezera do kapelice, tam pa po stopnicah s križevim potem. Pred tem lahko prehodimo še del učne poti, ki jo je uredila Osnovna šola Sveta Trojica s pomočjo strokovnih sodelavcev in Turističnega društva.  Pot je označena s tablami, prav tako preko trideset različnih vrst dreves.

Na koncu stopnic se znajdemo na samostanskem dvorišču. Za ogled sta zanimiva protokolarni objekt  samostanska klet in bogata samostanska knjižnica. Za ogled obeh se je potrebno dogovoriti. Če cerkev in samostan zaobidemo mimo šole in kulturnega doma, se spustimo v center trga, nadaljujemo proti Spodnjemu Porčiču. Jezeru se preko kovinskega mostička približamo  na severni strani, od koder nadaljujemo proti poti, po kateri smo prišli..

Za pot potrebujemo tri do štiri ure s kratkimi postanki, če se zadržimo v protokolarnem objektu, kjer lahko okušamo pridelke Trojiških vinogradnikov, lahko pot traja kar nekaj več časa.

Urban

Za pot na Urban se odpeljemo do Maribora, kjer začnemo pešačenje pri mestnem parku. Mimo Treh ribnikov se skozi Ribniško selo povzpnemo na preval Vinarje in skozi sadovnjak ter kasneje gozd na greben. Markacije nas vodijo po grebenu, dokler ne prečimo ceste med Kamnico in Kungoto.

Nadaljujemo proti zahodu in se po vzhodnem pobočju med vinogradi začnemo vzpenjati po pobočju Urbana.

Za povratek si lahko izberemo pot proti Rošpohu po grebenu, v smeri proti jugu. Zopet prečimo cesto in se po stranski prijetni poti približamo hipodromu. Mimo Račjega dvora  se skozi Kamniški drevored vrnemo do izhodiščne točke.

Če si vzamemo za izlet cel dan, nam ostane nekaj časa za ogled znamenitosti na poti in okolice Treh ribnikov in parka.

Pohorje

Za vzpon na Pohorje se odpeljemo do Radvanja, kjer se začne markirana pot pri Hostju mimo spomenika talcem in naselja Habakuk. Lahko pa začnemo pri spodnji postaji vzpenjače po  eni od pešpoti, čez smučišče, ali po gozdni cesti.

Že s trikotne jase je prelep razgled na Maribor, ki je globoko pod nami in naprej na Ptujsko polje in Slovenske gorice.

V dveh urah dosežemo zgornjo postajo vzpenjače s hotelom Bellevue. Čez pet minut smo pri Bolfenku, odkoder nadaljujemo pot proti Mariborskemu razgledniku na Ciglenicah. Vrnemo se na transverzalno pot in nadaljujemo proti Mariborski koči.  Od tod mimo počitniškega doma Zarja po gozdni cesti mimo odcepa za Glažuto preko Reškega vrha ves čas po markirani poti  po grebenu . Po blagem vzponu dosežemo Areh z Ruško kočo. Do sem smo potrebovali še uro in pol.

Vrnemo se po isti poti, če pa za  vrnitev v dolino izberemo vožnjo z gondolo, lahko uživamo v prijetnem razgledu.

Za izlet si rezervirajmo cel dan.